top of page

DOM

Ģertrūdes iela 115

18-22

LV: Atis Izands “Izkusušās zemes” [Tikšanās ar mākslinieku]


Ziemas sezona tuvojās noslēgumam, saule bija pārāk vāja un nelāgi atsaucās uz ikdienas lēmumiem. Nespēju radīt paliekošu attieksmi pret materiālu, un lietas no īstām kļuva izdomātas. Es ieskatījos saplēstajā vāzē un vēlējos, lai kāds atnestu orākula acis, tad redzētu, kā dabiski negatavie stādu ķermeņi piesardzīgi iespraucas mālainajā augsnē, no kuras es radīju masu, bet Tu - attēlu.


“Izkusušās zemes” ir autora trešā personālizstāde, kurā mākslinieks apvieno sev tuvo materialitāšu eksperimentus, piedāvājot postapokaliptiski naivus kokgrebumus, sauso maisījumu sīkplastiku un citu izaicinošu apstrādes varējumu atrādīšanu telpā.


Atis Izands (1986, Rīga), absolvējis LMA Vizuālās mākslas nodaļas Glezniecības apakšnozares maģistra programmu (2022). Mākslinieks savai praksei par pamatu izmanto glezniecību kā galveno ideju virzītāju, darbus realizējot glezniecības, instalācijas un video tehnikās. Mākslinieciskajā praksē strādā ar formu amatniecisko nepabeigtību, vedinot pārvērtēt telpiskos un sociāli kanoniskos priekšstatus.


ENG: Atis Izands “Melted Lands” [Meet the Artist]


The winter season was coming to an end, the sun was too weak and had a negative impact on daily decisions. I couldn't create a lasting attitude towards the material, and things turned from real to fictional. I looked into the broken vase and wished someone would bring me the eyes of the oracle, then I would see how the naturally immature bodies of the plants carefully squeeze into the loamy soil from which I created the mass and You - the image.


"Melted Lands" is author's third solo exhibition, in which the artist unites different materiality experiments, offering post-apocalyptically naive woodcarvings, dry mixed microplastics and other challenging processing possibilities in space.


Atis Izands (1986, Riga), has masters degree in Painting (Latvian Academy of Arts, 2022). Painting is the basis of his practice and works as the main driver of ideas. In his artistic practice, he works with the artistic incompleteness of forms, prompting a reevaluation of spatial and socially canonical notions.

bottom of page